الخميس، 29 مارس 2007

تهريج




قال لي خالي -المتقف جدا و المثقل بالمسؤوليات- يوما أن علينا أن نمر بلحظات من الجنون نفرغ فيها شحنات التوتر و ثقل التعامل الجدي اليوميين حتى نستطيع التكملة

ويقول لي صديق عزيز وهو مخرج مسرحي اننا ان لم نضحك على انفسنا سنصاب بالجنون

والله هي نظريات..لكن .. من ناس تفهم
أنا قلت أجرب

:D
بامبي




هناك 34 تعليقًا:

غير معرف يقول...

لما تروحى لدريم بارك
اركبى الصاروخ أو قطار الموت

وصوتى براحتك
أحلى مكان للصويت

هاهاها بت يا ندى

أختك نبيذ يتخرف

Amyra يقول...

هههههههههههه احنا معندناش دريم بارك بس ححاول الاقي حتة زي دي

لا ...ما أختك ندى كمان ولا يهمك

:)

lastknight يقول...

لا حول الله .. هى عدوى اللسعان وصلتلكم برضه ؟ هنا كل الناس تقريبا بتخرف ..
اللى بيسكر .. و اللى بيركب مراجيح .. و اللى نزل يتمشى بقاله يومين مارجعش
باقولك ايه .. لأ أنا عاقل ومش هالعب معاكم .. انا هاخد البسكليته بتاعتى و انزل البحر .. سلام

غير معرف يقول...

مش جايلى نوم

Amyra يقول...

فارس باشا

والله معاليك الضغط يولد الانفجار..وانا لو معملتش كدة فعلا حنفجر يبقى الاسبوع ده حقلب المدونة بامبي....و معاليك طبعا ممكن تاخد البسكليتة و تنزل البحر دي حتبقى تحفة وشيك

Amyra يقول...

نبيذ هانم

منا قلتلك مفيش داعي تقولي كلام كبير قبل متنامي خليكي في البامبي....عشان تعرفي تنامي
;)

الوردة السوداء يقول...

اه فعلا

بتهيقلى ان كلامهم صح

والا الناس هتطق

جربى

مش هتخسرى حاجة ولله

Amyra يقول...

الوردة السوداء

لا مفر من التجربة عزيزتي

منورة يا وردة

غير معرف يقول...

اه والله كلامهم صح اوي يا ندى.....اوي اويي..اوييييييييييييي كمان.......و انا كمان مجرب و بقلك:):):)

Amyra يقول...

ارتعاشات

الحمد لله انك كمان مجرب
;)
والله الناس اللي قالتلي على كدة ناس بتفهم اوي

فخلينا شوية في البامبي

:D

غير معرف يقول...

هههههههههههههههه

هي هي نفس الحالة يا ندا

هي هي

لا حول و قوة الا بالله

احنا لسعنا

والدنيا ماماجنوووووونة

ههههههه

صديق جزائري كان بيقولي
ماتقلقوش يا جماعة
:))

Amyra يقول...

شفتي يا اببي على الاقل الجنون ده بيخترق كل الحدود....شوفي من كمية الهراء اللي بسمعها كل ما اخرج من مثقفين و من غير مثقفين..ناهيك عن التلفزيون اللي تقريبا عملت اضراب عنو...يبقى يا اما انا الوحيدة اللي عاقلة يا اما فعلا انا مجننونة
بالنسبة لصديقك الجزائري والله مش عارفة قالك كدة ليه ...هو مش قلقان على الجزاير؟....بقولك حاجة ثانية حتى صديقتي الاوربية بتقلي أنا محبطة

عندك حق يا اببي احنا فعلا لسعنا ههههههه

:D
منورة دايما ابي...

غير معرف يقول...

الحياه بقه لونها بمبى

صباح الفل

Amyra يقول...

نبيذوو

صباح الألوان كلها .خليها بامبي....عشان منتخنقش

:D

غير معرف يقول...

كل يحكم بخبراته الخاصه وقليل من يحكم بعقل تحليلى للاخطاء.. لو جربنا كل نظريه لكل شخص... لضاع العمر قبل ان نعرف من نحن..
على كل حال كل نظريه تحتمل الخطاء والصواب..
.............................. تحياتى مدونتك لطيفه

Amyra يقول...

حامد

شكرا لك على مرورك وعلى تعليقك

صدقني انا أدرك تماما ما قلته في تعليقك...تلك فقط لحظات نريد أن نهرب بها من ضغوطات تثقلنا..هي ليست تعميما لنظرية ..هي فقط سخرية تساعدنا على تجاوز آلام الحياة ولو للحظات

أشكرك مجددا

تحياتي

Unknown يقول...

O.K
يا ندى
....

لكن
يعني إيه توتر ؟؟

Amyra يقول...

أميرة

هههههههه...هو من الحجات القليلة اللي بقت ببلاش اليومين دول هو القلق الدايم
stress

و انا بشرحلك مع اني عارفة انك من جماعة السخرية التهكمية

متخديش في بالك الظاهر عقلي فعلا عايز اجازة


منورة يا جميلة

Carol يقول...

سمعت مرة من صديق
عندما يصل الإنسان للسخرية من نفسه
فهي علامان على الصحة النفسية و الثقة في النفس

و نصيحة على الماشي
أضحك أول ما تيجي الفرصة

أحمد يقول...

ربنا يسعد قلبك وأيامك يا ندا ويبعد عنك وعننا الهموم
:)

Amyra يقول...

Carol

اهلا بيكي

والله كلامك وكلام صديقك حكم
تلك ايضا فلسفة حياتي

تحياتي اليكي وشكرا لكي على المرور

Amyra يقول...

العزيز المبرمج

يا رب يا أحمد
أشكرك على الدعوة الجميلة

تحياتي

:)

أحمد يقول...

نسيت أقولك صحيح
ألف مبروك على شكل وثيمة المدونة الجديدة

غير معرف يقول...

ندى أنا مبحبش البمبى
خليها فوشيا

Amyra يقول...

الله يبارك فيك يا احمد
أصل الاسبوع الجاي عيد ميلادي ...قلت اقلبها بامبي الايام الجاية

بس قلي ارجع للشكل الاول احسن مش كدة؟

Amyra يقول...

نبيذوووو

أجيب الفوشيا دي منين؟

تابعيني في ندى سينما و حتشوفي الاسبوع الجاي كل الالوان

ندى بلوج مش حتقدر تغمض عينيك
;)

Unknown يقول...

لأ مش قادرة

هههههههههههه

إحم
...
الفوشيا في علم الألوان هو تعبير حاد وصريح عن الرغبة في التهييس
وإستخدام العالم ومن فيه كمضرب للذباب
الدبّان يعني

هشششششششش

Amyra يقول...

أميرة
هههههههههههههههههه

اصبري شوية حنعمل مدونة تهييص بجد....احم احم احم الظاهر ان حضرتك خبيرة في علم الألوان

جبتي من الاخر....فين الذبان؟
يا نبيذ عايزة تعملنا مشاكل ولا ايه؟
غيري اللون ومستنين دلالات الالوان على موقع اميرة دوت كوم

سيداتي ساداتي دمتم في رعاية الله وحفظه

أحمد يقول...

كل سنة وأنتى طيبة يا ندا
(:
لأ , الثيمة دى أحلى

Amyra يقول...

وانت طيب يا أحمد ...اوكي على التيمة ..على العموم انا ححاول اجرب اكثر من واحدة الاسبوع ده ...على امل اني اختار نهائي واحدة اخر الاسبوع

تحياتي
:)

tota يقول...

ندى
ممكن لون تانى البمبى بيستفزنى وانا فى مود الجنان
معرفش ليه الاصفر هو اللى بيدينى اللون المناسب للوقت المناسب
مشيها اصفر بقى
تحياتى

Amyra يقول...

توتة العزيزة

والله اشتقت الى تعليقاتك
حقولك حاجة انا لوني المفضل هو الازرق عمرو مكان البامبي...بس عايزة اغير و بس
مش معقول حتى في المود انا وانتي جايينا نفس المود...الظاهر فعلا الكواكب...ها
حاضر حغير اللون ...استني بس شوية اغير المود

:)

تحياتي الصادقة

أُكتب بالرصاص يقول...

احييك اختى ندا


وانا اتفق معاك

ساعات وانا لوحدي باحاول افرغ شحنات كتيرة مكتومة


اقعد اكلم نفسي

اطنطط

اعمل اي حاجة هبلة والسلااام



وفي الختام


سلامم
:)

Amyra يقول...

أكتب بالرصاص

فقط الان فهمت مغزى اسمك ...عندك حق الرصاص يعلم

أنا التي تتفق معك ....لحظات الجنون وهي ليست بالفعل جنونا هي فقط لتفريغ الشحنات السلبية

بدوري أحييك

وعليك السلام

:)