الأحد، 25 مارس 2007

تاج من مبرمج حر



ثلاث أسئلة من تاج مبرمج حر


هل كنت طالب شاطر في المدرسة ؟

نعم

ايه كانت أحب مادة و اكره مادة ليك في المدرسة والكلية؟

في المدرسة كل المواد من الرياضيات للتاريخ للأدب للغات كلها....لكن ساعات المدرس هو الذي كان ينفرني من مادة فمثلا أتذكر انه كان لي أستاذ تاريخ راااااااااائع عندما يدخل إلى الفصل يرسم خريطة العالم كلها و يبدأ في حديث شيق كنا نندمج فيه و نتعايش مع الاحداث بانتظار الحصة المقبلة حيث كان يختم القصة بتشويق والله راااائع يعني عايشت معه الإنسان الحجري و قيام الدولة الاسلامية و كل الشخصيات و كاني رأيتهم ...اسعده الله بقدر ما اسعدني...بعدها ربنا يسامحها كانت الأستاذة س مشكلة والله ...هي من المدرسات الصارمات و كانت تدرسلنا التاريخ الحديث و كانت مملة ملل فضيع ..و أنا ربنا يهديني لما اشعر بالملل اصيب بنوبات من التثاؤب ...و انا في عراك مع نفسي كي لا افعل ذلك و دائما يدي تحيط بفمي كي لا يرى احد ذلك ...لكن الدموع التي كانت تسقط من عيني كانت تفضحني ...و لا زلت أتذكر تعابيرها و هي تؤنبني ..آنسة ندى ما هذا؟و أنا ببراءة لا شيىء أستاذة و الله كان فوق طاقتي درسها و حصصها و ابتليت بها لعامين متتاليين..

في الجامعة ايضا على حسب المعيد ...غالبا كنت بحب كل المواد ....عندي شوية نفور من الرسم التطبيقي ..

كنت عايز تتطلع ايه وأنت صغير ؟

صحفية باحثة آثار طبيبة


شكرا مبرمج على التمرير



هناك 4 تعليقات:

أحمد يقول...

العفو يا ندا
(:
مشكلة موضوع التثاؤب فى حصص الملل
, أنا كنت أستاذ تثاؤب فى حصص الملل

غير معرف يقول...

عارفه...عشان نيتك صافيه..عشان كده ربنا مدخلكيش طب اه والله...:)

Amyra يقول...

مبرمج

الحمد لله اني مش لوحدي استاذة الثثاؤب
:)

تحياتي

Amyra يقول...

ارتعاشات

ههههههههههه.....ليه انت نيتك مش صافية عشان كدة دخلت طب؟

:)

تحياتي