الاثنين، 16 أفريل 2007

تجربة ووداع





الى كل احبائي في التدوين ....ممكن اول اسم جاء على بالي كان رعوشة لكن في كثييييييييييييير.....لم ارد ان اسمع صوت نفسي الداخلي كي اقفل المدونة دون أن اودعكم ...استمتعت حقا بوجودي بينكم.... فعلا حدث بيني و بين الكثير تواصل فكري و انساني جميل

خالص تحياتي ومعزتي و احترامي للجميع


هناك 69 تعليقًا:

مُزمُز يقول...

ليه الكلام الوحش ده؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فجأة كده؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طب ليه يعني؟

فكري قليلا

Amyra يقول...

العزيز مزمز

شوف اول مرة دخلت عندك كان عشان قريت تعليق ليك في مدونة ثانية....قلت المدون ده مبيفكرش زي الثانيين ....الى حد وقت قصير كنت فاكراك اكبر من سنك بكثير

ما شاء الله عليك بجد...ذكاء و شخصية و قلم

اتمنى انك تكمل يا مزاميزو و ان شاء الله المستقبل حيفتحلك ابوابو و ذراعاتو

تحياتي الخالصة

مُزمُز يقول...

متشكر جدا على كل هذا الإطراء

بس مشرحتيش برضه ليه قرارك ده؟

اعترفي

:)

Amyra يقول...

العفو يا سيدي والله من قلبي الكلام ولو مش حقيقة مكنتش واخدة مشواير مشاوير من مدونتي لمدونتك

مش قادرة ممكن اكمل في عالم خيالي ...ممكن مش حعرف يا مزمز

ممكن مش عايزة اكون شخصية خيالية او ايتوبية
ممكن
:)

مُزمُز يقول...

بصي

أنا تقريبا متفهم شعورك

كان عندي نفس الشعور

مرة حسيت إن هيجيلي شيزوفرينيا بسبب التدوين وده ممكن يحصل فعلا

بس لو غيرتي نظرتك الشخصية للتدوين هتتأقلمي ببساطة شديدة جدا

هنعتبر التدوين مجرد وسيلة للنشر والإبداع الفكري والفني والبوح وينتج عنه مصادفة لا أكثر مجموعة من الأصدقاء العابرين للقارات الذين هم مثل أصدقاء الشات مثلا

ولكن نضع في الحسبان أن المهمة الأولى للتدوين هي النشر والاستمتاع بالحرية التي لا يكفلها لان سوى التدوين كفعل هو فعل النشر وليس كعالم منفصل

فكري ماذا مثلا لو أصبح لكل فرد مدونة يمكن ساعتها أن تستسيغي كونك مدونة أي بالدرجة الأولى كاتبة تنشر بحرية وبسهولة ما تريده

Amyra يقول...

ممكن دي انا مبعرفش اكون لون على البلوج زي ما قال مرة ارتعاشات ممازحا ...مش حعرف ....يا معاذ

عشان اغير نظرتي لازم وقت مزاميزو

مبعرفش اكون شخص خيالي والله...التدوين مش كتابة وبس ده تواصل ...و انا انسان ارفض ان أرى (بالضمة على الألف) على اني مخلوق ايتوبي..

حتى في ردك حكيم و بعدين قول اني بعمل اطراء
:)

مُزمُز يقول...

ده انتي مصممة بقى؟

لأ هو في الأصل التدوين وسيلة للنشر ولكنها وسيلة متطورة

الكاتب كان يكتب ليقرأ الناس ثم إنه لا يواجههم شخصيا ولا يسمع من أفواههم ما يرون في ما كتب أما على النت فقد أصبح من المتاح أن تتلقى الرد على ما كتبت في ثوان حتى المواقع الكبيرة والشهيرة متعددة الكتاب والأغراض بها خاصية التعليق والمنتديات مثلا على سبيل المثال

أؤكد لك أن التدوين وسيلة ليست للتواصل وإنما في الأصل للنشر وبالمصادفة يختار المرء منا من يتوافقون مع ذبذباته الخاصة فيكون هناك نوع من التواصل عبر الكتابة والخواطر وعبر التعليق في الدرجة الثانية

وعموما حتى لو هو وسيلة للتواصل فقط فهو ليس خياليا ل3 أسباب

واحد

هو أكثر واقعية وصدقا لأن من يكتب لا يهمه أحدا وبالتالي يكون أكثر شفافية وحرية

اتنين

الكتابة هي عالم ثالث
واقرئي هذا المقال القصير
http://mabadali.blogspot.com/2006/06/blog-post_13.html

تلاتة

منذ زمن وهناك ما يسمى بالمراسلة والصداقة عن طريقها قد يتطور هذا وقد لا يتطور ولكنه أيا كان نوع من التعارف الإنساني

متعة التدوين ليس لها مثيل ولن تستطيعي بعد أن جربت ولو ليوم واحد أن تكوني مدونة أن تتخلي عن هذا لأنك لن تجدي بديلا

هنا تكتبين كثيرا وبتنوع
هنا يوجد من سيقرأ لك وينتقدك أو يعجب بك ويتفاعل معك
هنا ستشعرين بالتوازن الفكري الحقيقي لأن الإنسان الذي يفكر لابد أن يكتب وأن يتعلم بث ما في عقله لينقله من العالم الثاني الذي هو وهمي حقا إلى العالم الثالث الحقيقي جدا والواقعي كمثل وافعية حياتنا تماما

أطلت عليكي معلش بس ده بجد لأني ذبذباتي توافقت مع ذبذباتك جدا وده شئ جميل ومهم

مُزمُز يقول...

بصي مش لاوم تردي دلوقتي سيبي لنفسك الوقت اللزم للتفكير فيما قلته ولكن حتى تعيدين التفكير أرجوك ألا تغلقي المدونة فقد تتراجعين والله أعلم

غير معرف يقول...

طيب أفهم ليه ؟

ايه اللى حصل ؟

maged stephen يقول...

تعالى هنا أنتى فاكرة أن انا هأسيبك كده بمنتهى السهولة
طب دى هي ندى واحدة بس
بجد مش عارف اكتب دلوقتى
سلام

أُكتب بالرصاص يقول...

هذه استراحة المقاتل

وستوعدين مرة اخرى

قولي
انها
استراحة

صح ؟
صح إن شاء الله
:)

غير معرف يقول...

eh dh ya Nada......
l2 msh be mzagak...not with ur mind :D...
blash tahreg ya nada=not kidding...
el mdwna deh bta3tyyyyyyy=this is my blog
lama azha2 h2olek=when azha2 i will till u..
ew3y ya nada begad mat7remenash menek :(=never ya nada

أحمد يقول...

يا دى اليوم الحلو ده

يعنى أول بوست اقراه على الصبح يكون "تجربة ووداع" , ووداع ندا كمان

بجد ما ينفعش الكلام ده يا ندا

انا زعلان جداااااااا

ايه اللى حصل بس يا ندا

Unknown يقول...

يا نــــدى

خير طيّب ؟

بصي يا قمر خليها موجودة
وإبقي إكتبي مرة كل إسبوع أو إتنين
نستمتع باللي بتكتبيه ونطمن عليكي ونتواصل

علشان خاطري يا ندى

Amyra يقول...

مزاميزو

من الواضح ان كلينا شهد ليلة طويلة البارحة.... اعتبرت اطالتك اهتماما فأنا التي تشكرك عليها
قرأت تعليقك مرارا و
أعدك سأفكر مليا في كل ما كتبته
أما بالنسبة للذبذبات فأنا أؤمن جدا بالأورا و الطاقة السلبية و الطاقة الايجابية ...و تلاقي الارواح ..و اشعر بنفس شعورك

تحياتي معاذ
:)

Amyra يقول...

نبيذ
مفيش حاجة معينة

بقولك ايه انا مش زعلانة منك انا كنت قلقانة عليكي عشان كنتي بتحضري لعيد ميلادك و بعدين اختفتي و بعدين شفتك في تعليق عند ياسر

غير كدة يا نبيذ عندك حق تختفي و تروحي و ترجعي و تختاري تكلمي مين....لو معرفناش نحقق ده في الحياة و معرفناش نحققو بردو في التدوين..يبقى بلاه تدوين

الحرية اكسير يا نبيذ و في ناس ساعة تخنقنا ممكن تخنقنا عشان وحشة ممكن عشان متطفلة ...ممكن عشان طيبة اوي...ممكن عشان تدينا صورة مش كويسة على انفسنا فالأنا تنجرح...ممكن عشان تكتسح الساحة...ممكن عشان تشبهنا..ممكن عشان تجيلينا ملل ..وفي مليون سبب .احنا بشر... يا نبيذ كان نفسي اقول الكلام ده

Amyra يقول...

العزيز ماجد

أوعدك انك لو حتحتجني حتلاقيني

وعد
:)

Amyra يقول...

الجميل تامر

اشكرك بجد..يا تامر على كلماتك...ممكن يا تامر..المهم مش عايزة اكتب دلوقتي

تحياتي اليك

Amyra يقول...

رعوشة

و كتبلي ترجمة كمان
:)
حخليلك المدونة رعوشة ...ادخل الثلاجة مليانة و في فيلم انا مشغلاه في الصالون وفي موسيقى كمان و البوم صور
:)

تحياتي رعوشة

غير معرف يقول...

lama nshof ya Nada=when we c :D
begad lw 2aflty el mdwana haz3al=if u close ur blog haz3al
:(

Amyra يقول...

مبرمج

صباح الخير و مساء الفل

انت فاكر يا أحمد أول مرة دخلت عندي ...نعليقك كان على موضوع اغلاق المدونة بالذات

مش قادرة يا أحمد أكمل على الأقل دلوقتي...لازم اخد فترة نقاهة عشان تلتحم العناصر من جديد


تحياتي اليك

Amyra يقول...

amira

ححاول يا أمورة..... أوعدك يا أميرة

kiss

Amyra يقول...

رعوشة

ممكن انت اكثر واحد فكرت فيه قبل ما اقفلها ...انا متعودة على الرحيل رعوشة....اقفل و ابحر ثانية دي هي حياتي......انا عارفة ان الاصدقاء المدونين كانو حيفهمو مع الوقت...ممكن حسيت انك انت مش حتفهم ليه و مقدرتش اقفلها خصوصا بعدما تكلمنا امبارح
لكن دلوقتي مش عايزة اكتب فور شور

:)

غير معرف يقول...

mashy ya nada=walking ya nada :D
wlahy far7teny=my Allah far7teny
khody wa2tek begad=take ur time begad
sd2eny ye3ezz 3laya t2fely el blog :(=believe me ye ezz on me to close ur blog :D
yalla khody fatret nakaha zy ma te7eby=take convalescent period as u wanna :D...

غير معرف يقول...

بصراحة؟؟ مبقيتش فاهمة
كل شوية حد يعتزل
ما بنصدق نلاقى حد نتواصل معاه
يقوم ضاربنا مقلب حرامية وماشى

طيب بتعلقونا بيكم لية بقا؟؟

طيب لية يعنى؟؟
معقول استنفذتى كل اللى جواكى بسرعة كدة؟؟
مأعتقدش

لكن صدقينى
حنخسر كتيررر

BinO يقول...

السلام عليكم
واضح اني زرت المدونة في وقت غلط
وطبعاً أكيد الكلام كله أتقال
وكل الناس نصحوا وأصحابك رفسوا برجليهم عشان ترجعي ومش تبطلي كتابة
اذا كنت تكتبي لنفسك فرحيلك سهل
أما ان كنت تكتبي لتسعدي وتسعدي غيرك فرحيلك ليس من حقك وحدك
عموماً نتمني لك السلامة
وربنا يتوب علينا وعليكي
أمين

هدى يقول...

بصي ياندى

انا لما دخلت حسيت اني عايزة امسك فيكي واطالبك بعدم تنفيذ ما انتويتي عليه

كنت عايزة اعلق بعدين الصفحة زرجنت معايا لسوء الخدمة اللي مشتركة فيها

قريت البوستين اللي تحت اجاباتك على التاجات اللي امتعتني

والنص بتاع رقصة الموت

وشعرت باني بلمت ..بحلقت في الصفحة قدامي وعقلي بطل يفكر

وعايزة اقولك اللي انا حاساه وهكتبه زي ما يطلع

عجبتني جدا جملتك انك دائما ما تقفلي وتمشي .زوانك محترفة للرحيل

كنت قريت جملة "الراحلون يرحلون لانهم لا يجدون من يمسك بطرف ثوبهم"

وهنا الكثيرين المتمسكين بكي ..ويلحون في بقائك


مش هقولك فكري لاني بتفكري فعلا

وهتوصلي لحالة تريحك

لكن لما توصليلها طمنينا عليكي

خااااااااالص تحياتي ياندى

ody911 يقول...

بقة أول زيارة لمدونتك تقولى إنك مستقيلة


لية كدة ؟

دة حته حرام

ياشيخة إعقلى كدة


حد يأذن لها فى ودنها يا جماعة


مينفعش الكلام دة

مع إنى كل شئ بقة عادى

بس مبحبش أشوف حد ييأس

ممكن تقولى ورايا

عادى بقة
أودى

Amyra يقول...

شهروزة العزيزة

اه احنا حرامية عندك حق.....عزيزتي انتي اللي حنخسر كثير لو توقفتي مش أنا والله...ممكن أحتاج فترة نقاهة..و أرجع وعلى العموم أنا دايما بتابعك

تحياتي ليكي
وش بيغمز
;)

Amyra يقول...

bino

وعليكم السلام ..اهلا بيك ان شاء الله ربنا يعمل الي فيه الخير

أشكرك على المشاركة وعلى الدعاء

تحياتي

Amyra يقول...

الجميلة هدى

انتي كلامك هادي زي اسمك يا هدى..شوفي هدى اللي في التاج هي نفسها اللي في رقصة الموت...أنا لا أكتب بالضرورة عن نفسي ..لكني اكتب دوما من خلال نفسي..ورقصة الموت تطهر...عجبني جدا تعليق كريم لو قريتيه هو التعليق ما قبل الاخير

أشكرك بجد على تعليقك بجد ...ممكن محتاجة مسافة عشان ارجع لكن لو قفلتها امبارح عمري مكنت حرجع عشان انا عارفة نفسي كويس...زي انتي مقلتي في ناس ..كسرو نزوتي ... لكن كسروها بلطف لاني لا احتمل العنف

تحياتي ليكي يا جميلة

Amyra يقول...

Odyy

عايزة بس اقولك حاجة أنا من كم يوم دخلت مدونك مقدرتش امسك نفسي من الضحك...على اجوبة التاج وترجمتها و قريت البروفيل و ضحكت كمان.وتدويناتك القديمة . وتعقيباتك على تاج اميرة كمان .انت مش عادي خالص

ان شاء الله انا بفكر اهو بس لازم شوية وقت

مرسي جدا يا اودي..اوكي حقولها وهي في العموم تعجبني قوي

عادي بقى اودي

;)

غير معرف يقول...

في كومنت واقع من قعر القفه يا ندى ما اتردش عليه :) :)...بعتوا ارتعاشات بس ما اتردش عليه...:P
انا بهرج و الله :)...
ربنا يقدم اللي فيه الخير

Amyra يقول...

مين ارتعاشات؟؟

أنا مبعرفشي واحد اسمو ارتعاشات؟
انت تعرفه؟
;)

мїяάЖάгїм ™ يقول...

ندي

انا قريت تعليقاتك كلها ومش قادر افهم فعلا سبب انك مش قادره تدوني تاني

انا فاكر من كام يوم لما جاتلي تعليقات احبطتني علي تدوينتي الاخيره وقررت اقفل البلوج بتاعي انتي اللي اقنعتيني اواصل

I'm just shocked

لو حاسه انك مش قادره تبدعي في الوقت الحالي ممكن تنشري من حين لآخر ، لأنك مش ملزمه تنشري كل يوم ، يعني اكتبي بس وقت ماتحسي انك عايزه كده

وبعدين الصوره الخياليه اللي ممكن اي حد فينا يرسمها لمدون تاني اعتقد انها من اجمل ما في الامر ، يعني انك ترسمي لحد صوره معينه ، ان تتخاطبي معه فكريا ، اشارات تبث وتستقبل عن بعد ، حاجه ممتعه جدا ، لأن الناس مختلفين عن بعضهم البعض بشكل كبير ، يمكن لو اتقابلنا تنهار الصوره اليوتوبيه التي رسمها كل منا للآخر في خياله ، لذا دعنا نسعد ببعضنا ونتواصل في عالم اخر بعيد عن تشويشات الحقيقه اليوميه

مع اننا مكتبناش لبعض كتير ، لكني سعدت بك جدا ولا انكر اني فعلا بدأت ارسملك قسمات معينه في خيالي ...

مش عارف اقوللك ايه ، القرار قرارك ، واذا كنت مش قادره تتواصلي عن طريق البلوج فانا اشعر بعدم جدوي التوسل اليك لتعدلي عن قرارك ، فقد يكون فيه اجحاف لحريتك وضغط علي مشاعرك

بس انا كنت بدأت اسعد بالتواصل معك وكنت حاسس اننا هانكون اصدقاء

ضاق صدري بالفراق

bassem يقول...

Fait ce que tu veux Nada ,quelque fois , nous somme incapables d'expliquer ce qui est en soi , mais c'est la peure qui prend les autre , l'inquietude , l'egoisme .. c'est leur façon d'exprimer l'amour .

Amyra يقول...

كريم

ممكن هي مرحلة وحتفوت مش البلوج بحد ذاتو اللي عمللي مشكلة ممكن في مشاكل ثانية...محتاجة شوية وقت عشان ارتب أوراقي....ممكن الصورة الخيالية في وقت ما بدأت تعملي مشكلة كمان ممكن

أه أنا سعدت جدا بالتواصل معاك ومش ممكن ابطل اقرالك يا كريم...وان شاء الله حنبقى فعلا أصدقاء

أنا محتاجة فترة بسيطة زي مقلت

مش حقولك قد ايه انا فرحت بكلماتك والله

see u soon

تحياتي كريم

Amyra يقول...

Bassem

c'est ça des fois , on perd un peu la boussole , j'ai peut être besoin d'un peu de temps pour m'orienter de nouveau, et comme tu dis il y'a mille raisons ....et l'envie de fermer le blog resemble à la colère d'un enfant qui casse son jouet parce que c'est la seule chose sur laquelle il peut se défouler.
je comprend les sentiments de tous ceux qui m'ont écrit et qui m'ont réelment touchés , tu Sais Bassem j'aurais fait la mm chose, on est tous quelque part égoïstes lorsqu'on aime......
J'ai besoin juste de temps et je reviendrai inchallah, et comme tu m'a promis j'attend ta nouvelle publication

Merci pour tes gentils mots Bassem

:)

غير معرف يقول...

انا ارتعاشات...اهيء...اهيء...لحقتي تنسيني ..
مبرووووووووووووووووووووووووووووك الأبيـــــــــــــض
و الله فرّحتيني كده...قلبي انشرح

Amyra يقول...

رعوشة

lol
ربنا يفرح ايامك كلها...يا رعوشة

:)

Amyra يقول...

رعوشة بقولك ايه شغل الموسيقى اللي عندي في البلوج..أنا اصلا دخلت عشان اسمعها كسلت اروح اجيبها من الموقع

عندما داعب النسيم شعري غاروا
رائعة .اسمعها وقولي

tota يقول...

ندى
عارفة النهاردة كنت براجع اميلات قديمة بس مش قوى وكنت من فترة منقطعة عن النت وشوفت ايميل من واحدة بحبها قوى اتكلمت معايا عن التدوين
كانت عارفة وحاسة بيه
بس كان التدوين بالنسبة ليها حاجة مختلفة عنى
مش عارفة ابعتلها تانى وارد عليها اقولها بكلماتها القريبة من قلبى ولا انتى رأيك شورى عليه
اصل انا اختها الكبيرة وبحبها قوى وعايزة اقولها ممكن ذهقتى بس انتى عرفتى تعملى اللى انتى عايزاه صح يبقى ليه بتمشى

من فضلك خليها ترد عليه
تحياتى

غير معرف يقول...

SOooo nice ya Nada...this is the story of Sayedna Yousef ...
it is soooo nice first time i listen 2 it & i repeated it many times..:)

Amyra يقول...

عزيزتي توتة

اولا وحشتيني بجد والله....أنا مخنوقة شوية يا توتة والله من كل حاجة حاسة ان معالمي بتهرب مني
ممكن خرجت غيظي في المدونة مش عارفة يا توتة
أوكي يا توتة حقولها تكلمك و انتي اصلا وحشاها والله
:)

Amyra يقول...

رعوشة

شفت الاغنية روعة والكلمات كلمات محمود درويش...وفي متشددين كانو عايزيين يمنعوا الاغنية من النزول عشان فيها آيات من القرآن
والله المتشددين دول ...عشان الواحد ميغلطش و انا الحقيقة نفسي اغلط...حنقول ربنا يهدي الجميع

أحمد العربي يقول...

لا اعرف الاسباب الرئيسية في قرارك هذا
لكن دعيني وانا زميل لكي ليس اكثر ان ادعوكي ان تستمري

Amyra يقول...

أحمد العربي

أهلا بك أحمد...أنا رحت لمدونتك وقريت التدوينة بما اني مش مصرية مفهتش اول مرة مين جيمي لكن بعد مفهمت ممسكتش نفسي من الضحك والله...اشكرك على تلك اللحظات...واشكرك لك المشاركة و التعليق
ساحاول أن اخد فترة لارجع من جديد

تحياتي اليك

غير معرف يقول...

sba7 el foll ya nadooood

w rabena yakhod el motshadeden ya rab w yeb3dhom 3anena

Amyra يقول...

صباح الفل رعوشة

ضاق صدري منهم والله ...عماليين يخربو في المجتمع كلو

غير معرف يقول...

saba7 el kher ya nadooosh
:)
nazelt sh3r gded shwyet ka2aba b2a :D

Amyra يقول...

صباح الفل يا رعوشة

اوكي حروح أشوف

عايزة اسالك سؤال يا رعوشة... انت بتيجي هنا كل يوم عشان تتأكد اني قفلت المدومة ولا لا ...مش كدة؟؟؟؟
;)

غير معرف يقول...

3erefty mnen
yepp :(...3shan bab2a khayef

Amyra يقول...

عشان يا فيبرايشن .عادة بفهم صح اللي قدامي...الاورا بتاعي متنقلة كدة .....
;)

مُزمُز يقول...

انتي قررتي إيه يا بنتي؟

شكلك كده بدأتي تستسلمي؟

ربنا يسهل

Amyra يقول...

lol

قررت فايه يا ابني...؟ و استسلم لايه؟.. رد على التعليقات.يا مزمز ..انا رايحة جاية من مدونتي لعندك و مبلقيش تعقيب

:)
يا مسهل سهل

مُزمُز يقول...

باسألك قررتي إيه في موضوع غلق المدونة؟

بالنسبة لتعليقك فأنا رديت والله لو مكنتيش قلتي كنت هارد بكرة

أصل أنا بعيد عنك كسووووووووووول جدااااااااااا في موضوع الرد على التعليقات مع إني بتدايق جدا لما أكتب تعليق عند حد وميردش

ميرسي على اهتمامك يا جميل

raspoutine يقول...

اكيد هترجعى وبسرعة

Amyra يقول...

صباح الخير مزاميزو

ما هي مفتوحة أهي
:)

ااااه ...شوف اكثر حاجة بتنرفزني اللي بيتأخرو في التعقيب...ساعات اقول خلاص مش حعلق
;)

يبقى متتأخرش علينا ميزو

تحياتي
:)

Amyra يقول...

أيمن

ان شاء الله. أيمن..مرسي جدا على مرورك

تحياتي

غير معرف يقول...

sba7 el ert3ashat ya nada :D
ezayek...

Amyra يقول...

صباح الفل رعوشة

بقولك ايه اوع تغلط في الاسم مرة ثانية....حتزعل الناس

;)

Ahmed Rashwan يقول...

ليه يا ندا ؟؟
مش مقتنع بكل المبررات
الحل أنك
تكتبي
وتعبري عن كل اللي جواكي واللي حواليكي

غير معرف يقول...

sba7 el foll ya nadooood
msh yalla b2a wla eh
msh h3'lat wlahy aw3dek ha7awel :D

Amyra يقول...

Film69

اهلا رشوان...ممكن عندك حق انا مخنوقة لما اكتب و مخنوقة لما مكتبش ....يعني المشكلة مش في الكتابة المشكلة فية انا

أشكرك يا رشوان

تحياتي

Amyra يقول...

صباح الفل رعوشة

هههههه...انا كنت بنصحك
;)

عن قريب ان شاء الله رعوشة

:)

Reemo يقول...

ليه القرار ده
ايه حكايه المدونين كله عايز يعتزل
ايه السبب
فكرى شويه
اكيد هتلاقى اللى يخليكى تكملى

... يقول...

كتير مننا مر بكدة
لازم تقتنعى انها لووووب.. دايرة كاملة
تكتبى وتكتئبى وتبطلى كتابة وبعدين تكتئبى من قلة الكتابة وترجعى تكتبى وتكتئبى وهكذا وهكذا
عيشى الامر بسلاسة اكتر من كدة
وبلاش تتسرعى

الكتابة لمن عرفها اصبحت مثل النبض

Amyra يقول...

ريمو

اوكي يا جميلة انا فكرت و بفكر

ابتسامة و تحيات

:)

Amyra يقول...

حلم

سعيدة يا حلم بالزيارة و بتعليقك وأؤيدك ...فقد...اصبحت نبضا

تحياتي