الخميس، 10 ماي 2007

وحدن بيبقو


برج الحمام مسوّر و عالي




هجّ الحمام بقيت لحالي لحالي

يا ناطرين التلج ما عاد بدكن ترجعو ؟

صّرخ عليهن بالّشتي يا ديب بلكي بيسمعو



ضّوي قناديل و أنطر صحابي



مرقو فّلو بقيت ع بابي لحالي




يا ناطرين التلج ما عاد بدكن ترجعو ؟

.........



فيروز : وحدن بيبقو


...




هناك 13 تعليقًا:

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

السلام عليكم ازيك يارب تكونى بخير


انا بعشق فيروز بجد بحس بكلمها بيغيرنى

شكرا على كل شئ

تحياتى

Ahmed taher يقول...

كم هي رائعة دوما فيروز
يحبها الكثيرين وانا منهم
وكلمات جميلة برغم انها لبنانية اصيلة
الا اني كمصري اعشق اغانيها وصوتها الرائع الي يمثل لي صوتا ملائكيا بشريا
لا يضاهي
تحياتي الك

هي يقول...

نعم الكلمات لشاعر العامية طلال حيدر و اللحن لزياد الرحباني
شكرا لهذا الاختيار

مريم يقول...

انحنىىىىىىىىىىى
انت جيت ع الجرح
دى اغنيتى المفضلة لجارة القدر
خصوا لما تقول يا ناطرين التلج بحس انها بتكلمنى وحدى وبتوعدنى وانا فى امس الحاجة للامل

الوردة السوداء يقول...

وحدن بيبقوا مثل زهر البيلسان

وحدهن بيقطفوا وراق الزمان
بيسكروا الغابة
ويضلهمن مثل الشتا يدقوا على ابوابى

يا زمان
من قبل ماصار الشجر عالى
ضوى قناديله وبنطر صحابى

مقدرتش اسمع الكلام
ومكملش معاكى

بحب فيروز

وبحب اى حد
يحبها

LAMIA MAHMOUD يقول...

ازاي مسمعتش الاغنية دي لفيروز قبل كده؟؟؟!


حدور عليها حالا

سندباد يقول...

ياجماعة مهما اتكلمنا وقلنا فيروز مالهاش وصف

Darweshe يقول...

انتى عارفة .. هقولك مش هتصدقى
الاغنية دى كنت قاعد اسمع فيها من يومين وانا فى الشغل ..
هى مش اول مرة اسمعها ..
لان معشوقتى الاولى والاخيرة هى فيروز
بس معرفش ليه سمعتها كتير ..
والادهى من دا انى سمعتها بأحساس مختلف
...
احييكى على ذوقك الجميل ..
انا كنت هنزلها عندى فى المدونة فعلا من يومين ..
بس يالا ما رحتش بعيد
حلال عليك يعم

Amyra يقول...

الغزالي

و عليكم السلام و رحمة الله .....غيابك طول و سعيدة جدااااا بهذه العودة

انا تمام الحمد لله ...اخبارك انت ايه؟

كلام فيروز و نبرة فيروز عالم اخر طبعا

لا تشكرني على شيء...لكن...ايه اخبار اسامة؟؟؟

دمت بالف خير

تحياتي


********************************

أحمد طاهر

الموسيقى لوحدها لغة ....و النبرة لغة ثاني,..... فالكلمات .....مهما كانت اللغة او اللهجة فالموسيقى و شخصية المؤدي هما اللذان يحملانها الى قلوبنا و عقولنا

تحياتي لك أيضا

************************************
رات

اهلا بك رات

اه تعرفت على اسامي صاحب الكلمات و طبعا الملحن الكبير من خلال النت

العفو رات اشكرك على التواجد

تحياتي

***********************************
شريف

اهلا بيك شريف

سعيدة ان المقطع عجبك...انا بزورك يا شريف ...و مقلتليش لسة مخترتليش اسم جديد؟

سلاااام

:)

Amyra يقول...

مريم

اهلا بك

كلاك هو ممكن الحالة اللي كتبت عليها البوست

يبقى انا بهديلك البوست يا مريم

سلام و تحية

*************************************

الوردة السوداء

دمتي يا وردة محبة لكل ما هو جميل ...ها ...يبقى الحمد لله اني بحبها

منورة وردة

:)

************************************

لمياء

اهلا ...لو ملقتيهاش قوليلي اقولك على اللينك
و لو لقيتيها هنيئا
(;
سلام

*************************************
sendebad

طبعا ملهاش وصف...هذه فقط حالة الهمتني بها اغنيتها

شكرا على التواجد

Amyra يقول...

درويش

اهلا اهلا.....اه ممكن اعرف ايه كان احساسك بيها؟

اشكرك الظاهر ده ذوقنا جميعا .....و نزلها عندك انت كمان و انا حجي اعلق ...مفيش اجمل من صوت فيروز في المدونات

اهلا بك دوما

تحياتي

ibn_abdel_aziz يقول...

أغنية تبكيني دائما
دائما

Amyra يقول...

أتفهم يا شريف ... حالة الشجن هي التي اوحت لي بهذا البوست
جميلة الدموع يا شريف هي تنفيس

أشكر لك المرور

:)