الأربعاء، 2 ماي 2007

م...ل...ل




ملولة أنا

ملولة حين أشاهد فيلما و أرى أن تسلس الأحداث بدأ يهرب من المخرج فاحلق بعيدا ثم أقوم من أمام التلفاز


ملولة أنا

حين لا يعجبني حديث..أهل او أصدقاء...احلم بالهرب و التحليق


ملولة أنا

حين افتح كتابا لأقرأه فلا تشدني الصفحات الأولى حتى و لو كان من أشهر الإصدارات.....القيه


ملولة أنا

و أنا اسمع محاضرات الأساتذة...حينها لا يمكن أن أحصي عدد أسفاري...كنت وحدي... لم يشعر بي أحد.....


ملولة أنا

حين اسمع حديثا لا يعجبني أسلوبه. أو لا يستقطبني في حينه ...اشعر و كأني في سجن ابحث فيه عن نوافذ للهروب


ملولة أنا

حين اكتشف أني لم أحب يوما من اعتقدت أني أحببته .....ولم اصدق نفسي بل أجبرتها على حبه


ملولة أنا

حين اتعب من إسقاطات أصدقائي ...لست سفينة نجاة ...أنا إنسانة .....


ملولة انا

لاني لا احتمل المكالمات الهاتفية و لا المحادثاث المسنجرية الطويلة إلا إذا ما اجتذبني الموضوع


ملولة

لأني أحب الحياة المتحركة..و الضحكة التلقائية و العمل الدؤوب و الراحة الهنية ......و الكتاب الذي يشبهني و الفيلم الذي يأخذني و الرجل الذي يحتويني دون أن يخنقني و الدرس الديني الذي يراعي عقلي . و البرنامج التلفزيوني ؟؟؟؟؟ لا يوجد برنامج يعجبني ..........و كل من يحترم حريتي


ملولة و عاشقة للحرية أنا




هناك 14 تعليقًا:

أحمد يقول...

انا برضة ملووول جدا لمعظم الحاجات اللى ذكرتيها ان ام يكن كلهم

.........

من زمان من أول ما بدأت اتابع المدونة بتاعتك وانا حسيت من كلامك اد ايه انت بتتعبى من الاسقاطات

Unknown يقول...

لأجلك فقط ولأجل تدوينتك هذه
Sign in قررت عمل ال

أدركت سر عدم قدرتي على النوم
ربما لأني مللته

ومن الدرك الأسفل من حالة الملل اللعينة
أُسمِعَك إعتذاري

على إيه ؟
مش عارفة بالظبط

غير معرف يقول...

حملية انتى
;)

Amyra يقول...

احمد

ما هو أجمل حاجة في التدوين انك تلاقي ناس تفكر زيك
(:
اه بتعب ....خاصة لما الاخرين يفتكرو اني قارب نجاة او عصا دايمة يلاقوها لما يحتاجوها ....احساس بيخنقني

**********************************

أميرة

مرسي جدا يا مرمر ..انتي عارفة معزتك عندي
ربما لانك مللتيه و ربما لانه لم يعد يريحك و ربما لانه لن يحمل غدا أفضل...و ربما لان الليل يخيف ...ربما
لكنها حالة و ستزول ...أنا متأكدة من ذلك يا عزيزتي....سيعاودك الحنين الى النوم

ليه يا أميرة ؟؟؟ عايزة تعتذري باسم الناس كلها
الملل ده على فكرة ماركة مسجلة انا لابساها من زماااااااااااااااان

سلاام يا جميلة

************************

نبيذوووووووو

صحبتي انتي

;)
:)

كلمه يقول...

مش عارف !!!! كلامك صح و نص الكلام أنا بحس بيه كتييييييييييييييرررر
مش بعاند مع نفسي قوي في الموضوع ده
أضغط علي نفسي شويه علي كل حاجه مهمه لازم أعملها و أنا أصلا بزهق منها ... بيقولك ( لو كل واحد عزل عشان تحتيه واحده رقاصه .. البلد كلها هتبات في الشارع)
فأذا كنت مجبر علي عمل هذه الأشياء
(كالسكن فوق واحده رقاصه)
فسأفعلها و أعطي نفسي أجازه بعدين لأمارس الملل في هدوء

حد فاهم حاجه؟؟؟

Ahmed taher يقول...

مشعارف ليه الناس بقيت تميل بسرعة من كل شئ او من معظ الاشياء ...
قد تكون سمة العصر ربما
ولاكم معك ان الرتابة في الاشياء تقلل من قيمتها فتجعلنا ملولين منها..
تحياتي

غير معرف يقول...

ندى
سأعتبر مدونتك من المدونات التي لا تبعث اطلاقا على الملل
شكرا لك

أميرة البلطجية يقول...

وانا كمان يا نادوووو
ملولة اوي
مكتش بحبه واجبرت نفسي على كده
للاسف..مأساة
تحياتي يا جميل ياللي متزهأش ابدا

سندباد يقول...

صياد ورامي شبكتي في البحر وكلي امل
لا عمري كليت ولا عمري حسيت بالملل
موجة ورا موجة تمرجح مركبي بدلع
وانا قاعد ناسي الدنيا والهموم والعلل

Amyra يقول...

كلمه

انه الضغط بالظبط بالنسبة لمثال الرقاصة انا كنت معاك لحد:

فسأفعلها و أعطي نفسي أجازه بعدين لأمارس الملل في هدوء

حد فاهم حاجه؟؟؟

يا ريت ترجع تفهمني

تحياتي

سلااام

*************************************
أحمد طاهر

بالظبط سمة العصر السرعة و نحن كشباب نعيش بريتم بطيىء ....ربما هذا اكثر ما يدفعنا الى الملل

تحياتي

Amyra يقول...

ميرررررة عندي

يا اهلا يا ميرو ....شفتي انا كمان ممكن عمري محبيت مع اني ياااا ما بكيت و كنت فاكرة اني حبيت حاجة غريبة .......ممكن تقري البوست ده ...انا لما قريته تقاسيم وجهي تغيرت

http://abdoubasha.blogspot.com/2007/04/blog-post_6876.html

مرسي يا جميلة انتي اللي مبتزهئيش بالفعل عشان صعب اني اقرى بوست طويل الا لو كان اسلوبو جميل

ربنا يخليكي

سلام يا ميييييييييييييرة

(:

*************************************
سنباد

اهلا بك

السندباد لا يمل و لايكل و الصياد لا يمل و لا يكل و ذاك البحر غوووويق ساحر لا يمل و لا يكل

جميل الشعر

تحياتي

Amyra يقول...

حالة طوارىء

أهلا بك

سعيدة جدا بهذا الرأي


تمنياتي بدوام التواصل

تحياتي

هدى يقول...

ندى

انتي أنا

يابنتي كأنك بتعبري عني جدا

بس أنا بزيد عنك في تفصيلة صغيرة اني بزهق مني انا تحديدا

اه والله

وساعتها ماببقاش عارفة اعمل ايه

على العموم بعتقد ان دا مفيد لانه بيحض عالتغيير والتحول طول الوقت

وتشعر ببراح في حياتك بعكس الناس التانية اللي عندها قابلية للحياة كما هي

ولا ايه

بجد استمتعت ببوستاتك كلهااللي فاتت كان بقالي فترة ما بدخلش على البلوجات

وعايزة اسالك هو ليه ارتعاشات قفل مدونته

واختفى من غير ما يقول

تحياتي ياجميلة

Amyra يقول...

هدى

كانت وحشاني تعليقاتك يا هدى ....انتي كمان كدة...ها...و انا كمان ساعات بزهأ من نفسي...اقوم قاصة شعري ...غريب انو لما خالة الملل عندي تكون بزيادة اقص شعري..ههه

أنا معكي طبعا و على العموم في ساعات مضت حاولت ابقى زي الناس اللي بتقولي عليها بس معرفتش يبقى خليني ندى و خليكي هدى الجميلة..مش كدة
;)

مرسي يا هدى والله ليكي مكان هنا دايما و أسعد دايما بتعليقاتك

بالنسبة لارتعاشات ...هو قفل البلوج...بس ساب امييل و انا نشرتو و ادي الرابط بتاعو ..

http://hayatodonya.blogspot.com/2007/04/blog-post_25.htmlجميل انك تقريه عشان اتكلم عليكي فيه


تحياتي ليكي يا هدى الهادية ...بس يا بتني طلعتي زيي هادية و في نفس الوقت ثائرة مش كدة؟؟
(:

سلااام